דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


במידה ובמדידה ננצח את משקל היתר 

מאת    [ 17/02/2015 ]

מילים במאמר: 492   [ נצפה 2649 פעמים ]

יתכן שתרגישו כי זה נטל, בעצם, די בטוח שמדובר במשימה נוספת ביום יום שלכם במלחמה במשקל העודף, אבל כשאתם מודדים את מה שאתם אוכלים, ומודדים את עצמכם בתהליך, סביר להניח שרמת הפיקוח שלכם על התפריט היומי ועל ההתקדמות שלכם לעבר המשקל הנכסף, תהיה מיטבית. ד"ר אסנת רזיאל מסבירה לכם מדוע משתלם להיות ממושמעים.

 

אתם מכירים בוודאי את התחושה הזו שמישהו גוער בכם לגבי גודל המנות, או התרחבות מידת המכנסיים שלכם. אבל מעטים מאתנו מוכנים לעשות באמת מה שנדרש על מנת להצליח במלחמה בהשמנת היתר.

כמעט כל ביקור אצל דיאטנית מסתיים בקביעת תור חדש בו היא מבטיחה לכם לשקול אתכם. במקביל היא מפצירה בכם לתעד את מה שאתם אוכלים, לרשום, להכין לעצמכם פנקס דיאטה קטן בו תרשמו את צריכת הקלוריות היומית שלכם, את שעות האכילה, את סוג התפריט ואת הכמויות שאתם אוכלים.

התחושה שלכם שאתם נכנסים לתהליך שהוא מפוקח, היא מדויקת. אבל הנטייה הטבעית של כולנו היא להתמרד אל מול המשמעת הזו שנכפית עלינו, הרי החלטנו הפעם שאנחנו "רציניים".

אלו הם שלושת אבני היסוד של דיאטה טובה מאוזנת וממושכת והנה כמה מן היתרונות הבולטים לתהליך המדידה, הן שלכם בתהליך הירידה במשקל, והן של המזון שאתם אוכלים:

  • פיקוח על גודל המנות

זהו סוד ההצלחה של מרבית הדיאטות העקביות. כשאתם צריכים לרשום כמויות של מזון, אתם נאלצים לשים לב לגודל המנה בצלחת שלכם. גודל המנה יכול לקבוע את הבדל בין ארוחה בעלת ערכים קלוריות של 500 קלוריות לבין כפול מכך ואף יותר. מנת המדידה הקלורית מתייחסת למאה גרם באופן קבוע. קל "לגנוב" עוד כף אורז, פסטה או בשר מכיוון שזה נראה לכם "משביע" יותר בעין, אבל התוצאה היא ערכים קלוריים גבוהים כמעט לרוב ב 30% יותר ממה שהתכוונתם לאכול. לכן, מדידת כמויות האוכל ורישום שלהם הם מפתח אמיתי להצלחה מתמשכת בעיקר למי שמבקש לאכול במידה גם ממאכלים שהוא אוהב שהם פעמים רבות בעלי ערכים קלוריים גבוהים.

  • פיקוח על שעות האכילה שלכם

כאשר אתם מתעדים את שעות האכילה שלכם, אתם מתעדים את הרגלי האכילה שלכם. נכון, זה לא תענוג גדול לקום ולרשום ביומן האוכל שלכם את ארוחת החצות שלכם, זו שמעדתם בה והכילה ערכים קלוריים גבוהים מיותרים, אבל כשאתם עושים זאת, ועושים זאת לאורך זמן, קל לכם לתעד את המקומות בהם אתם מועדים, לנתח את דפוסי האכילה שלכם וביחד עם דיאטנית המלווה את התהליך לאתר את הזמנים בהם אתם נוטים לסטות מן התפריט המאוזן. בעזרת רישום קפדני אתם תגלו מהר מאד את הדפוסים שעליכם לשנות, להיפטר מהם לחלוטין וגם את אלו הטובים, שבהם עליכם לדבוק.

  • פיקוח על עצמכם

כן, שקילה קבועה היא מפגש די מטריד ולעיתים לא נעים במיוחד עם ההתנהגות התזונתית שלכם, אבל היא נדבך כמעט הכרחי במלחמה בהשמנת היתר. היא נותנת לכם תמונה מצב עדכנית על מצבכם בתהליך ההרזיה. פעם בשבוע או בכל עשרה ימים אתם נדרשים לחשבון נפש ממוקד עם הרצינות שלכם. לא נעים לראות שעליתם חצי קילו או קילו, אבל זה קורה מכיוון שלא התאמצתם מספיק, וכשאתם רואים את סקלת המשקל יורדת כלפי מטה, הרצינות שלכם מקבלת חיזוק חיובי של ממש.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב